Thursday, August 28, 2008

Permatang Pauh

1 567 1..satu jumlah yang memeranjatkan..kalo sebelum ni 13 ribu lbih..peningkatan jumlah ini agak mengejutkan..dengan macam2 isu yang dijaja semasa kempen pilihan raya..memang tak bajek pn pkr leh menang besar camni..tp itulah hakikat yang perlu diterima oleh rakyat Malaysia khususnya BN..rata2 rakyat Malaysia mungkin ragu dengan keputusan ini memandangkan banyak isu yang dimainkan oleh media sebelum pilihan raya..tapi penduduk permatang pauh lebih mengetahui selok belok atmosfera politik di tempat mereka..betulla..pengundi sekarang dah matang..Namun keputusan ini ada logiknya memandangkan arif syah terpaksa berdepan dgn pkr de factor leader..dua karekter yang berbeza..

Apakah yang akan berlaku selepas ini.. jika PR merencana projek 3P( permatang pauh, parlimen, putrajaya)..apakah projek ini akan berjaya selepas 1P ditawan pd 26 hb lepas..sama2 la kita lihat..apakah 16 hb ini bakal menyaksikan buat pertama tama kalinya satu sejarah besar bakal berlaku di Malaysia..mungkinkah MP dr umno akan melompat parti..atau ini semua adalah omongan semata2..setiap orang menunggu tarikh ini termasuk dunia luar..

Kembalinya DSAI ke parlimen hari ini, diharap dapat mewujudkan satu scenario baru buat warga Malaysia..kearah sebuah Negara yang bebas dari sindiket2 politik sepertimana yang beliau sering ungkapkan sebelum2 ni..memang payah untuk direalisasikan..namun segala yang diwarwarkan sebelum ini hendaklah ditunaikan..kepercayaan dan amanah yang diberikan oleh rakyat hendaklah dipikul dengan sebaik2 nya..

Jgn jual agama..kerana agama akan kekal tp manusia xde yang kekal..lecturer aku ade ckp gitu aritu..beliau pernah terlibat dlm majlis mufti Malaysia n mufti Australia..sape2 pn leh bersumpah..tp dia ckp kalo melibatkan keadilan..ia hendaklah diputuskan oleh mahkamah..kalo mahkamah suruh baru wat.. mengenai istilah mubahalah..istilah ini digunakan ketika zaman Rasulullah..tapi ia melibat antara org islam ngan orang kafir jika sesuatu perkara tak leh nk wat keputusan.. bukannya antara orang islam ngan orang islam..

0 comments:

 
template by suckmylolly.com