Thursday, August 14, 2008

10%

mm.. Uitm.. mm..byk tul tingalkan kesan dalam hidup aku.. malas nk komen lebih.. tp yang aku nampak skrg..melayu dah makin unite.. tak tau la ni nak kait ngn pilihan raye ke ape..tp bagus la kalo melayu peka ngan keadaan skrg ni..

kesian gak kt menteri besar selangor tu..dia cuma diminta bg ulasan pasal kemasukkan foreigner kt uitm je..tp kenyataannya dimanipulasikan..10% jadi kecoh jap sekarang ni.. aku rase dia pn tau pasal hak2 melayu.. dia pn melayu gak..secara logiknye takkan tak sayang bangsa sendiri ui..dia pn tau utk kebaikkan melayu..tp tak tau la kan..tgk dalam brite tv3 aritu..lupe dah name org tu..tp dia ckp kaum lain pn kurang berminat nk masuk uitm..

Tun mahathir bg kenyataan..uitm masih "belum sedia" nk trima kaum lain..akan dtg leh kot..belum masanya nya lg..tak macam mrsm..takut orang melayu ditindas di U sendiri..mm..kalo cam tu lemah la student melayu skrg ni eh..so, bangkit la melayu semua.. wake up2! jagan jadi melayu yg me layu tp jadilah melayu yang membangun..

tp kalo 10% tu foreigner je yg masuk uitm camne..kaum len xleh..rasenye mesti xkecoh ngat kn..
bagus gak ade foreigner..U len seme nak tarik foreigner skrg ni..cam kt UPM pn dah ramai pe foreigner..mm..bkn ke kt uitm dah ade foreigner skrg..ntoh..aku pn tak tau ngat..biar la..

pepepun aku Bangge sebagai anak melayu sebab Melayu alert ngan keadaan semasa skrg ni..
melayu pantang dicabar..sebagai melayu, kite kene pertahankan hak keistimewaan kita..
"takkan Melayu hilang di dunia"

0 comments:

 
template by suckmylolly.com